02 mars, 2006

Hurra for røykelova!

Eg gjekk på folkehøgskule med ei jente frå Danmark. Ho brukte heile året i Noreg på å fortella om kor mykje betre alt var i Danmark. Eit av mine mål då eg flytta til Odense var å ikkje gjera som ho. Men ein ting er mykje betre i Noreg enn i Danmark, røykelova, og ikkje minst at nordmenn er lovlydige og følger den.

Konservatoriet i Odense er til dømes røykfritt. Det er i alle fall det som står på skilta. Men danskane har eit litt spesielt forhold til forbod. Dei ser på det som ei retningslinje, og eg mistenker mange for å tru at denne retningslinja berre gjeld for andre. Så i pausen i klaverkonserten i går sto det ein vaksen mann inne gangen og smatta fornøgd på pipa si utan å tenka på om han kanskje plaga nokon. Eit anna døme er resturantar og kaféar. Dei har alltid røykfrie bord. Men det hjelper lite når ein må gå forbi alle røykeborda for å komma til dei røykfrie. I dag sat eg ved eit røykfritt bord som sto omtrent ti centimeter frå eit røykebord, så om eg ville røyka ved ikkje-røykbordet kunne eg berre strekt ut armen og brukt askebegeret på bordet ved sida av.

Men det er mange ting som er betre i Danmark enn i Noreg. Maten og husleiga er billegare, og ikkje minst så er kleda på NoaNoa mykje billegare. Om eg hadde hatt pengar skulle eg gått berserk i den butikken, dei har så mykje fint. Men sjølv om prisane ligg mellom hundre og to hundre kroner under prisane i Noreg er kleda framleis for dyre for meg. Eg trur sko er billegare òg. Eg såg etter eit par vårsko i dag, for no er det snart for varmt til å gå med støvlettar, og om eg ikkje hadde vore i det kritiske hjørnet kunne eg kjøpt heilt ok sko til to hundre kroner. Men eg tenkte eg kunne sjå litt i morgon òg, for då skal eg til København og møta Ingerid som eg ikkje har sett på nesten to år. Det blir gøy!